#אנליטיקס

איך להרשם ולהתקין קוד Google Analytics

לעיתים אנחנו נשאלים איך להירשם ולהטמיע את קוד Google Analytics באתר, בגדול מדובר בתהליך מאוד פשוט לקליל, לפניכם מדריך זריז לביצוע יעיל של התהליך.

נתחיל בכך שכדי להשתמש בשירותי גוגל, יש צורך תחילה בחשבון גוגל. ההמלצה שלנו היא להירשם לגוגל עם חשבון כללי שישמש לצורך תפעול שרותי גוגל מול האתר החדש שלכם, וזאת במקום להשתמש בחשבון הגוגל הפרטי שלכם, גם לטובת העברה עתידית נוחה של כל ההרשאות במקום אחד, וגם לטובת האפשרות שתוכלו לשתף את החשבון הזה עם בעל מקצוע בלי לחשוף את החשבון הפרטי שלכם.

שרותי גוגל לא מסתכמים ב-Analytics. ישנם כלים נוספים דוגמאת Webmaster tools להמלצות אופטימיזציה של קוד האתר, Search tool לאופטימיזציה וסטטיסטיקות על ניראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש, reCAPATCHA המשתמשת למניעת מילוי זדוני של טפסים באתר, ועוד.

הרשמה וקבל קוד אנליטיקס

תחילה ניכנס לגוגל אנליטיקס בכתובת הבאה: https://marketingplatform.google.com/about/analytics

בצד ימי למעלה נלחץ על Start for free

כעת נקבל מסך הזדהות עם חשבון הגוגל שלנו. יש לבצע כניסה למערכת באמצעות הפרטים שלכם, בהתאם למה שהסברנו בתחילת המאמר.

נלחץ על הכפתור הכחול Start measuring, ונקבל מסך הרשמה מקוצר לשירות האנליטיקס:

בשלב הראשון ניתן שם לדו”ח החדש;

בשלב השני בשדה Property name נקליד את שם הדומיין הקבוע של האתר (לא הכתובת הזמנית), וכן נבחר אזור זמן;

בשלב שלישי נענה על מספר שאלות כלליות לגבי אופי החברה והאתר, ולאחר מכן נלחץ על Create.

כעת נקבל מסך לחתימה על תנאי השימוש של גוגל.

במסך הבא אנחנו בוחרים את סוג הפלטפורמה שאותה אנחנו רושמים, כשמדובר באתר אינטרנט נבחר פשוט Web:

כעת נמלא שוב שם וכתובת לאתר, ונלחץ על Create stream:

הגענו לשלב המיוחל, לחצו על Global Site Tag, והעתיקו את שורות הקוד שהתקבלו:

כעת סיימנו את תהליך ההרשמה מול גוגל, כדי שלא נאבד את הקוד שהרגע העתקנו מומלץ ליצור קובץ TXT ולשמור את הקוד בצורה כלשהי.

הטמעת קוד המעקב באתר

כעת ניכנס למערכת הניהול של האתר וניגש להטמעה של הקוד באתר השלנו.

אופן ההטמעה של הקוד באתר עלול להשתנות בין אתר לאתר. באתרים שאנחנו מפתחים אנחנו מכינים מראש שדה ייעודי להטמעת קודי-מעקב, אך במידה ואתם מנסים להטמיע את הקוד שלא באתר שאנחנו פיתחנו, יתכן שתצטרכו להתקין פלאגין נפרד לשם כך. לא נמתקד בתרחיש הזה כאן כדי לא לבלבל.

אם כן, באתרים שאנחנו פיתחנו ישנה אפשרות בתפריט השמאלי שנקראת Theme options (או: ‘הגדרות תבנית’ במקרה של אתר מתורגם).

במסך זה ננווט לטאב Tracking codes (נקודה 2), לאחר מכן נדביק את הקוד ב-Head tags (נקודה 3) ולבסוף נלחץ על Update (נקודה 4).

יתכן וכעת תקפוץ לכם “התראה” של פלאגין אבטחה כלשהו, אל דאגה אתם יכולים לאשר את הפעולה, היא בטוחה לחלוטין. הפלאגין מטריע שמישהו מנסה להזריק קוד מעקב לאתר (אתם!), וזה רק מעיד שהוא עובד טוב 🙂

במידה והאתר שלכם מרובה שפות, תצטרכו לעשות את אותה הפעולה על כל השפות הנוספות. ניתן להדביק את אותו קוד מעקב ואין הכרח לייצר דוח נפרד לכל שפה, הכל בהתאם לדרישות של איש השיווק שלכם. הדבקת קוד בשפות נוספות מתבצעת בפשטות דרך תפריט המשנה שתחת Theme options כפי שבצילום.

בהצלחה!

חזרה